En trygg reiseopplevelse med Albatros

Å reise skal være morsomt, og du skal komme hjem med mange gode opplevelser. Dette er kun oppnåelig hvis du føler deg komfortabel, helt fra du bestiller turen til du kommer hjem - selv i en verden med coronavirus

Derfor har vi innført en rekke tiltak for å sikre at hygiene blir kontrollert, og at våre ansatte og samarbeidspartnere gjør sitt beste for å minimere risikoen for smitte - samtidig som vi gir alle reiseopplevelsene de drømmer om.

Reiseledere
Alle våre reiseledere har fullført WHO-kurset  i begrensning av smitte og mottatt et sertifikat for det. I tillegg sikrer vi at reiselederne våre:

  • ha en grundig kunnskap om retningslinjene for hygiene og samvær gitt av norske og lokale myndigheter
  • kan tilby de sikreste prosedyrene for innsjekking på flyplasser, hoteller osv.
  • vet hvordan de kan gi deg råd på steder med mange mennesker

Dette betyr selvfølgelig ikke at reiselederne glemmer sin viktigste oppgave: å videreformidle all kunnskap og kjærlighet til stedene du besøker og gjøre reisen uforglemmelig.

Samarbeidspartnere
Hos Albatros jobber vi med mange forskjellige byråer rundt om i verden: flyselskaper, busselskaper, rederier, hotell, lokale reisebyråer, etc. Vi er i konstant dialog med våre samarbeidspartnere og de lokale myndigheter – og vi legger stor vekt på at alle følger myndighetenes retningslinjer for smittebegrensning. Vi stiller høye krav til våre partnere, slik at du kan føle deg trygg på reisen og konsentrere deg om å oppleve.

Ekstra rengjøring
De fleste land har innført spesielle hygienetiltak for å sikre at overnattingssteder, transportutstyr, osv, blir grundig rengjort. Hos Albatros er vi i nær kontakt med våre samarbeidspartnere over hele verden for å sikre at hotell, busser, skip etc. rengjøres til best mulig standard.

Reisegarantifondet
Albatros er medlem av det danske reisegarantifondet. Skulle det bli nødvendig, dekkes du av Reisegarantifondets dekning av pakkereiser. Albatros har medlemsnummer 676.

Reiseforsikring
Når du reiser med Albatros, må du ha reiseforsikring. Du bør sette deg grundig inn i hvordan du er dekket hvis ulykken er ute.

Albatros alarmtelefon
Hvis du blir usikker eller trenger hjelp i løpet av turen, kan du alltid kontakte reiselederen din. Hvis du unntaksvis ikke kan kontakte reiselederen din, kan du ringe Albatros servicetelefon. Vi svarer 24 timer i døgnet, og vi vil gjøre vårt aller beste for å hjelpe deg med problemet du havner i. Telefonnummeret er +45 36 98 97 97.

Hva kan jeg gjøre?
Alle Albatros reisedeltakere får informasjon om smittevern i god tid før avreise. Sørg for at du følger disse retningslinjene som reisende, slik at vi alle hjelper hverandre med å få en god og trygg reiseopplevelse:

  • Hold avstand og vær oppmerksom på andre
  • Unngå håndtrykk og klemmer
  • Hoste og nys i ermet
  • Vask hendene ofte eller bruk håndsprit
  • Lytt til rådene fra reiselederen og andre ansatte
  • Unngå kontanter så langt det er mulig. Når dette ikke er mulig, vask hendene eller bruk   håndsprit etter å ha rørt kontanter
  • Avbryt turen hvis du er syk
  • Bruk sunn fornuft og husk å fokusere på reiseopplevelsene dine - å reise skal være morsomt!